dimanche 5 octobre 2008

Stina & Hans Petter

I dag landet jeg på denne litt skumle videoen av Stina Nordenstam, Circus, som jeg ikke hadde sett siden 2001, dengang denne dårlige venninnen (grrr!) ga meg en VHS med videoer av samtlige låtene fra den perfekte CD-en This Is Stina Nordenstam. Og det som umiddelbart slo meg, var at her, på videoen, med disse flytende doppelt- tredoppeltbildene av henne, som bestandig setter seg inn og ut av hverandre, var Stina akkurat som en romanfigur av Hans Petter Laberg. Og jeg synes helt enkelt HP skulle skrive om henne, han skulle skrive en fiksjon on en fiksjonell Stina Nordenstam. Denne kvinnen, som har aldri har gitt én eneste konsert, som forblir for mange en gåte, har i seg alle de karakteristikkene av en HP-kvinne.
So, HP, los, schreib mal!





PS: Og så synes jeg at hun bare er vakkert (ok, jeg er sikkert ikke den beste for å bedømme en kvinnes skjønnhet, men pytt san!), hun hadde noe veldig hitchcockske på den også fine CD-en People are Strange, da hun sang den praktfulle cover-versjonen av den ellers frykteliggjorte Purple Rain.

3 commentaires:

HPL a dit…

Hei igjen, JB! (er det forresten mange som brøler "TAKE IT TO THE BRIDGE!" til deg?;)

Stina som romanfigur, ja. Det hadde vært noe. Kunne laget en sart kjærlighetsfortelling der Stina er på pub og blir sjekket opp av Mark E. Smith. Den historien kan bli ganske så uggen.

Er forresten veldig glad i musikken hennes (til og med den første cd'en som hun visstnok hater selv), men er vel ikke helt enig i at hun aldri har gitt en konsert.
Her kommer hun jo inn som et friskt pust etter at knugen har stavet seg igjennom sitt tal till nationen.

Der JB a dit…

Hei igjen HP!
Takk for tilbakemelding. Og takk for videoen – denne kjente jeg ikke til. Jeg også er veldig glad for musikken hennes, selv om jeg ikke hører den veldig ofte lenger.
Men Stina og Mark, jo, det kunne vært en god idé. Selv om jeg hele tiden lurt om hun ikke likte kvinner. Det er flere sanger som kanskje kan tyde på det. Jeg vet ikke.

Hva mener du med "Take it to the bridge"?!?! Viser du til sangen til James B.? Skulle det være tilfellet, da rødmer jeg helt enkelt. Og for så å besvare spørsmålet ditt, da foretrekker jeg at noen sier det til meg i versjonen som Flying Lizards sang.

HPL a dit…

Tja, etter en kveld med Mark E. Smith ville nok vært ern bekreftelse for henne om at kvinner er å foretrekke. ;)

Tenkte på James B., ja, selv om The Flying Lizards muterte funk heller ikke er å kimse av.
(så du er ingen fan av The Godfather, altså? Hm. Ripe i lakken, det der. ;)